JarekZK, Masz vcds? Skoro jest pewność do auta - to ja bym zrobił test zegarów. a co do kalibracji.. to nie wiem po podpięciu by była jasność..
[O2] Temperatura płynu chłodzącego...
Zwiń
X
-
Witam. Podłącze sie do tematu bo mam podobny problem. A więc po kolei. Moja czeszka nagrzewa się bardzo wolno. Temperatura jest dzisiaj około -3-4 stopnie i szczerze zrobiłem dzisiaj 22-23 kilometry i niestety ale silnik się nie nagrzał. Wskazówka tak koło 60 stopni miała. 80 % poza miastem 20% miasto. Bardzo mnie to wkurza. Czy to wina termostatu ?
Zrobiłem dzisiaj test. Pojechałem w trase tak około 45 km. Tylko i wyłącznie poza miastem. Średnia prędkość 100-110 km\h. Silnik nagrzał się po 18 kilometrach. Wzkazówka w tedy wskoczyła na 90 stopni ale mam VCDS i widziałem że temp z odczuty była około 72 stopni. Po dłuższej jeździe wskoczyłą na 82 stopnie a później wzrosłą do 89 stopni. CZy do dobrze ? A i musze powiedzieć że mam przesłonięty grill specjalnym plastikiem. Termostat czy coś więcej ?
Komentarz
-
-
gawon99, prawdopodobnie termostat. Czy coś więcej.. zrób logi będzie wiadomo czy czujnik jest sprawny.
Wrzuć logi to się zobaczy.
Logi z jazdy kanał 007
Wejdź też na zimnym silniku i na ciepłym w zegary-->bloki mierzone [08] --> bodajrze grupa 02 i podaj jakie masz temp. w tej grupie w porównaniu z tymi w blokach mierzonych w silniku
Damian
Komentarz
-
-
Witam. Zrobiłem logi z grupy 007 :
Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
A o to fotki z grupy 003
na zimnym silniku :
Na ciepłym silniku:
Test był przeprowadzony na odcinku 25 km. Srednia prędkość około 100 km\h.
Temp 90 stopni na zegarach dopiero wskoczyła po 22 kilometrach !!!!
Dziś zrobiłem mały test który jutro powtórze. A więc przejechałem 14 kilometrów i wskażnik od temperatury silnika wychylił sie tylko gdzieś do 60 stopni przyczym właczone było ogrzewanie. Po ponownym odpaleniu po 10 minutowym postoju i przejechaniu max 3 kilometrów wskazówka wskoczyła na 90 stopni. Z tym że nie włączałem ogrzewania. Co to może oznaczać.
Komentarz
-
-
Nie wiem ile razu juz o tym pisałem. Napisze po raz 101
Zeby sprawdzić termostat i czujnik temperatury VCDSem/VAGiem
Nalezy :
1. Na zimnym silniku zalogowac 007 z modułu Engine (Silnik) i 003 z modułu Instruments (Zegary)
Przejechac srednio dynamicznie 8-10 km i zalogowac
zalogowac 007 z modułu Engine (Silnik) i 003 z modułu Instruments (Zegary)
AmenPrzemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Mój błąd. Przepraszam. Jutro postaram się to zrobic. Zrobić poprawnie
[ Dodano: Sob 13 Gru, 14 22:36 ]
Zroobiłem pomiary i o to one. Temperatura zewnętrzna +6 stopni.
Pierwszy Zimny silnik:
Note: This blog post outlines upcoming changes to Google Currents for Workspace users. For information on the previous deprecation of Googl...
Drugi po przejechaniu 11 kilemetrów.
Komentarz
-
-
Podłączę się do tematu z prośbą o ocenę moich lotóg z vcds'a, bo również mi się wydaję że coś jest nie tak.
Wykres temperatur z bloku engine, przejazd ~8km silnik na starcie nie był do końca zimny.
A print screeny z bloków engine i instruments na zimno i po 10 km po mieście przy temp. otoczenia około 5 stopni i włączonym ogrzewaniu na auto 17 stopni.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemikTermostat to szrot.
Te 11 km to po miescie zrobiles czy wypadłes na trase i jechałes ?
Komentarz
-
-
w przypadku diesla zimą to pojęcie bardzo względne.
Termostaty (lub też termostaty pierwszego stopnia) otwierają się mniej więcej w okolicach 82-88 stopni i w zimie, w dieslu taka ma prawo być temperatura silnika.
Jeśli pomimo, tak jak koledzy pisali, dynamicznej (średnio ok. 2500rpm) jazdy, silnik ma mniejszą temperaturę, znaczy to, że termostat jest cały czas otwarty i powoduje on notoryczne niedogrzewanie silnika - przy spadku temp silnika podczas jazdy, sprawny termostat powinien z powrotem zamknąć duży obieg płynu i powinien pozwolić silnikowi się ogrzać.
Przy jeździe na tempomacie, poza miastem, przy 1500rpm silnika, bez fajerwerków, a za to przy włączonym ogrzewaniu kabiny, silnik może bardzo długo nie osiągnąć punktu otwarcia termostatu.
To, czy termostat jest otwarty czy nie, można to poznać po tym, że temperatura powrotu płynu z chłodnicy będzie wyższa (nawet o te 5-10 st.C) od temperatury otoczenia. Jeśli jest ona wyższa, pomimo tego, że temp. silnika wynosi np. 50-60 st.C, termostat prawdopodobnie jest do wymiany, bo jest otwarty, kiedy powinien być zamknięty.
W zimie sama nagrzewnica, ogrzewając powietrze wpadające do kabiny potrafi być wystarczającą chłodnicą dla całego silnika wysokoprężnegoPozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemikZamieszczone przez blase_dPodłączę się do tematu z prośbą o ocenę moich lotóg z vcds'a, bo również mi się wydaję że coś jest nie tak.
Na wykresie widać ładnie rosnącą temperaturę pracy bez załamania ok. 70, a jak jest walnięty termostat to rzadko kiedy wychodzi powyżej 70-75st.
[ Dodano: Sro 17 Gru, 14 08:02 ]
blase_d, zanim pojedziesz wymieniać termostat kilka pytań:
1. czy to pierwsza zima tym samochodem?
2. Jeździłeś wcześniej dieslem? jakim?
3. jaką masz pojemność układu chłodzenia?
4. Jaką masz temperaturę w czasie dłuższej jazdy - płynu/oleju?
BTW ten spadek temperatury oleju jest ciekawy, ale z termostatem to ma niewiele wspólnego - spadek jest nagły i nie połączony ze spadek temp. płynu
Komentarz
-
Komentarz