[O2] Temperatura płynu chłodzącego...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • alxxx
    RS
    • 2010
    • 1823
    • Octavia I (1U2)
    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

    #26
    JarekZK, Masz vcds? Skoro jest pewność do auta - to ja bym zrobił test zegarów. a co do kalibracji.. to nie wiem po podpięciu by była jasność..
    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

    Komentarz

    • D2mian
      Rider
      • 2010
      • 551
      • Toyota
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #27
      JarekZK, PW
      120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

      Smarowanie zapewnia

      Komentarz

      • JarekZK
        Classic
        • 2014
        • 9

        #28
        Mam VCDS Na tej podstawie stwierdzam, że coś jest nie tak

        Patrzyłem na wskazania, wartość na desce była zawsze wyższa od temperatury widocznej na desce.

        Masz na myśli test wskaźników, który między innymi polega na ruchu wskazówek od min do max?
        Jarek

        Komentarz

        • D2mian
          Rider
          • 2010
          • 551
          • Toyota
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #29
          JarekZK, tak
          120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

          Smarowanie zapewnia

          Komentarz

          • gawon99
            Classic
            • 2013
            • 29

            #30
            Witam. Podłącze sie do tematu bo mam podobny problem. A więc po kolei. Moja czeszka nagrzewa się bardzo wolno. Temperatura jest dzisiaj około -3-4 stopnie i szczerze zrobiłem dzisiaj 22-23 kilometry i niestety ale silnik się nie nagrzał. Wskazówka tak koło 60 stopni miała. 80 % poza miastem 20% miasto. Bardzo mnie to wkurza. Czy to wina termostatu ?
            Zrobiłem dzisiaj test. Pojechałem w trase tak około 45 km. Tylko i wyłącznie poza miastem. Średnia prędkość 100-110 km\h. Silnik nagrzał się po 18 kilometrach. Wzkazówka w tedy wskoczyła na 90 stopni ale mam VCDS i widziałem że temp z odczuty była około 72 stopni. Po dłuższej jeździe wskoczyłą na 82 stopnie a później wzrosłą do 89 stopni. CZy do dobrze ? A i musze powiedzieć że mam przesłonięty grill specjalnym plastikiem. Termostat czy coś więcej ?

            Komentarz

            • D2mian
              Rider
              • 2010
              • 551
              • Toyota
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #31
              gawon99, prawdopodobnie termostat. Czy coś więcej.. zrób logi będzie wiadomo czy czujnik jest sprawny.
              Wrzuć logi to się zobaczy.
              Logi z jazdy kanał 007
              Wejdź też na zimnym silniku i na ciepłym w zegary-->bloki mierzone [08] --> bodajrze grupa 02 i podaj jakie masz temp. w tej grupie w porównaniu z tymi w blokach mierzonych w silniku
              Damian
              120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

              Smarowanie zapewnia

              Komentarz

              • przemik
                RS
                • 2012
                • 1610

                #32
                W zegarach grupa 003 :wink:
                Przemek
                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                Komentarz

                • D2mian
                  Rider
                  • 2010
                  • 551
                  • Toyota
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez przemik
                  W zegarach grupa 003 :wink:
                  Yes my master
                  120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                  Smarowanie zapewnia

                  Komentarz

                  • gawon99
                    Classic
                    • 2013
                    • 29

                    #34
                    Witam. Zrobiłem logi z grupy 007 :
                    Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.


                    A o to fotki z grupy 003

                    na zimnym silniku :
                    Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.


                    Na ciepłym silniku:
                    Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.


                    Test był przeprowadzony na odcinku 25 km. Srednia prędkość około 100 km\h.
                    Temp 90 stopni na zegarach dopiero wskoczyła po 22 kilometrach !!!!

                    Dziś zrobiłem mały test który jutro powtórze. A więc przejechałem 14 kilometrów i wskażnik od temperatury silnika wychylił sie tylko gdzieś do 60 stopni przyczym właczone było ogrzewanie. Po ponownym odpaleniu po 10 minutowym postoju i przejechaniu max 3 kilometrów wskazówka wskoczyła na 90 stopni. Z tym że nie włączałem ogrzewania. Co to może oznaczać.

                    Komentarz

                    • przemik
                      RS
                      • 2012
                      • 1610

                      #35
                      Nie wiem ile razu juz o tym pisałem. Napisze po raz 101

                      Zeby sprawdzić termostat i czujnik temperatury VCDSem/VAGiem

                      Nalezy :

                      1. Na zimnym silniku zalogowac 007 z modułu Engine (Silnik) i 003 z modułu Instruments (Zegary)

                      Przejechac srednio dynamicznie 8-10 km i zalogowac
                      zalogowac 007 z modułu Engine (Silnik) i 003 z modułu Instruments (Zegary)

                      Amen
                      Przemek
                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                      Komentarz

                      • D2mian
                        Rider
                        • 2010
                        • 551
                        • Toyota
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #36
                        gawon99, posłuchaj przemik, a na przyszłość używamy funkcji szukaj
                        120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                        Smarowanie zapewnia

                        Komentarz

                        • gawon99
                          Classic
                          • 2013
                          • 29

                          #37
                          Mój błąd. Przepraszam. Jutro postaram się to zrobic. Zrobić poprawnie

                          [ Dodano: Sob 13 Gru, 14 22:36 ]
                          Zroobiłem pomiary i o to one. Temperatura zewnętrzna +6 stopni.
                          Pierwszy Zimny silnik:


                          Drugi po przejechaniu 11 kilemetrów.

                          Komentarz

                          • przemik
                            RS
                            • 2012
                            • 1610

                            #38
                            Termostat to szrot.
                            Te 11 km to po miescie zrobiles czy wypadłes na trase i jechałes ?
                            Przemek
                            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                            80 B3 Limo 1.6 TD SB

                            Komentarz

                            • blase_d
                              Classic
                              • 2014
                              • 6

                              #39
                              Podłączę się do tematu z prośbą o ocenę moich lotóg z vcds'a, bo również mi się wydaję że coś jest nie tak.
                              Wykres temperatur z bloku engine, przejazd ~8km silnik na starcie nie był do końca zimny.
                              A print screeny z bloków engine i instruments na zimno i po 10 km po mieście przy temp. otoczenia około 5 stopni i włączonym ogrzewaniu na auto 17 stopni.
                              Załączone pliki

                              Komentarz

                              • D2mian
                                Rider
                                • 2010
                                • 551
                                • Toyota
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #40
                                blase_d, termostat do wymiany, czujnik temp. sprawny.
                                120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                Smarowanie zapewnia

                                Komentarz

                                • przemik
                                  RS
                                  • 2012
                                  • 1610

                                  #41
                                  Zamieszczone przez blase_d
                                  Podłączę się do tematu z prośbą o ocenę moich lotóg z vcds'a, bo również mi się wydaję że coś jest nie tak.
                                  Czujnik dobry, termostat na złom...
                                  Przemek
                                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                  Komentarz

                                  • blase_d
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 6

                                    #42
                                    Dzięki za pomoc w ocenie, ale naprawdę ten czujnik jest ok? Mino że pokazuję taki nagły spadek temperatury po przekroczeniu 40 stopni i że temp. otoczenia ma 6 stopni to on wskazuję temp. oleju 18?

                                    Komentarz

                                    • gawon99
                                      Classic
                                      • 2013
                                      • 29

                                      #43
                                      Zamieszczone przez przemik
                                      Termostat to szrot.
                                      Te 11 km to po miescie zrobiles czy wypadłes na trase i jechałes ?
                                      Ok sześciu kilometrów po mieście ale prędkośc była koło 50-70-km/h a reszta po za miastem i tam prędkośc około 100 km\h. Także widze że teromstat do wymiany. Jak wymienie to dam znać czy to pomogło. Poszukam jakiegoś konkretnego termostatu

                                      Komentarz

                                      • przemik
                                        RS
                                        • 2012
                                        • 1610

                                        #44
                                        Zamieszczone przez gawon99
                                        Poszukam jakiegoś konkretnego termostatu
                                        Najlepiej w ASO....
                                        Przemek
                                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                        Komentarz

                                        • kuebk
                                          Drive
                                          • 2011
                                          • 74

                                          #45
                                          Jaka powinna byc w takim razie temperatura plynu chlodzacego na cieplym silniku, 90?

                                          Komentarz

                                          • D2mian
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 551
                                            • Toyota
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #46
                                            kuebk, 90* przy teście 10km po mieście
                                            120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                            Smarowanie zapewnia

                                            Komentarz

                                            • kuebk
                                              Drive
                                              • 2011
                                              • 74

                                              #47
                                              A przy tescie spokojnie droga jednopasmowa, predkosc ~70km?:P

                                              Komentarz

                                              • robreg
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1195
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                                #48
                                                w przypadku diesla zimą to pojęcie bardzo względne.

                                                Termostaty (lub też termostaty pierwszego stopnia) otwierają się mniej więcej w okolicach 82-88 stopni i w zimie, w dieslu taka ma prawo być temperatura silnika.

                                                Jeśli pomimo, tak jak koledzy pisali, dynamicznej (średnio ok. 2500rpm) jazdy, silnik ma mniejszą temperaturę, znaczy to, że termostat jest cały czas otwarty i powoduje on notoryczne niedogrzewanie silnika - przy spadku temp silnika podczas jazdy, sprawny termostat powinien z powrotem zamknąć duży obieg płynu i powinien pozwolić silnikowi się ogrzać.

                                                Przy jeździe na tempomacie, poza miastem, przy 1500rpm silnika, bez fajerwerków, a za to przy włączonym ogrzewaniu kabiny, silnik może bardzo długo nie osiągnąć punktu otwarcia termostatu.

                                                To, czy termostat jest otwarty czy nie, można to poznać po tym, że temperatura powrotu płynu z chłodnicy będzie wyższa (nawet o te 5-10 st.C) od temperatury otoczenia. Jeśli jest ona wyższa, pomimo tego, że temp. silnika wynosi np. 50-60 st.C, termostat prawdopodobnie jest do wymiany, bo jest otwarty, kiedy powinien być zamknięty.

                                                W zimie sama nagrzewnica, ogrzewając powietrze wpadające do kabiny potrafi być wystarczającą chłodnicą dla całego silnika wysokoprężnego
                                                Pozdrawiam, Robreg.
                                                ----
                                                furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                                Komentarz

                                                • rezon
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 1894
                                                  • Volvo
                                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez przemik
                                                  Zamieszczone przez blase_d
                                                  Podłączę się do tematu z prośbą o ocenę moich lotóg z vcds'a, bo również mi się wydaję że coś jest nie tak.
                                                  Czujnik dobry, termostat na złom...
                                                  A ja uważam, że wszystko może być w najlepszym porządku. Też jeździłem poprzednio TDI'kiem 16V i potrzebował zimą ok. 10km aby złapać sensowną temperaturę pracy. Później ładnie trzymał 90st. czyli nie było mowy o uszkodzeniu termostatu.
                                                  Na wykresie widać ładnie rosnącą temperaturę pracy bez załamania ok. 70, a jak jest walnięty termostat to rzadko kiedy wychodzi powyżej 70-75st.

                                                  [ Dodano: Sro 17 Gru, 14 08:02 ]
                                                  blase_d, zanim pojedziesz wymieniać termostat kilka pytań:
                                                  1. czy to pierwsza zima tym samochodem?
                                                  2. Jeździłeś wcześniej dieslem? jakim?
                                                  3. jaką masz pojemność układu chłodzenia?
                                                  4. Jaką masz temperaturę w czasie dłuższej jazdy - płynu/oleju?

                                                  BTW ten spadek temperatury oleju jest ciekawy, ale z termostatem to ma niewiele wspólnego - spadek jest nagły i nie połączony ze spadek temp. płynu

                                                  Komentarz

                                                  • kuebk
                                                    Drive
                                                    • 2011
                                                    • 74

                                                    #50
                                                    W takich temperaturach jak dzisiaj ~+5, pokonanie trasy 15km miasto, 30km trasa spowodowalo maksymalne nagrzanie plynu do temperatury 84-86, to jest OK?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...